De websites van VID Nederland B.V. gebruiken (tracking- en profiling)cookies om het gebruik van de websites te analyseren, voor social media en om advertenties te tonen. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het gebruik van cookies.
6 meldingen (geen file) De A15 vanuit Nijmegen dicht door ernstig ongeluk Vrachtwagen door middenberm A58 bij Tilburg Storm op komst: drukte op de weg 6 meldingen (geen file) Vrachtwagen met pech veroorzaakt veel vertraging op A12 File A1 na botsing truck tegen pijlwagen Vanavond en vannacht plaatselijk glad

Gedragscode privacy VID-data

Website

Op onze websites verzamelen wij geen persoonlijke gegevens (met uitzondering van het gedeelte 'Mijn VID'; zie de betreffende paragraaf voor meer informatie). Voor statistische doeleinden en de mogelijkheid om verstoringen of fouten te verhelpen, worden alle HTTP-requests gelogd door de webserver; hierbij worden het IP-adres en de opgevraagde url geregistreerd. Deze gegevens zijn niet door de VID te herleiden naar personen.

Cookies

Het is mogelijk dat derde partijen informatie over je surfgedrag opslaan in zogenaamde cookies. Ons beleid met betrekking tot cookies wordt beschreven in onze cookieverklaring.

Geolocatie

De verkeerskaart op de website maakt gebruik van geolocatie om de locatie van de gebruiker te bepalen. De op die manier verkregen locatie wordt niet opgeslagen, maar alleen gebruikt voor de functies van de verkeerskaart, zoals het inzoomen op de regio waarin de gebruiker zich bevindt.

Mijn VID

Om de functionaliteit van onze mobiele app te ondersteunen, kun je een account aanmaken op het 'Mijn VID'-gedeelte van de website. Het is hiervoor benodigd om je naam en email-adres op te geven; het invoeren van je werk- en woonadres is vrijwillig. Via 'Mijn VID' is het onder meer mogelijk een overzicht te genereren van de door jou met de VID-app gemaakte ritten.

Gegevens over de met de VID-app gemaakte ritten worden in geanonimiseerde en geaggregeerde vorm voor evaluatiedoeleinden beschikbaar gesteld aan de opdrachtgever. Het verzamelen en verwerken van de persoonsgegevens is gemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens onder nummer 1558379.

Verkeersdata

De VID verzamelt op verschillende wijze data. De data wordt gebruikt om verkeersinformatie te genereren. De inwinning van verkeersdata wordt op verschillende wijze uitgevoerd. Dit kan door middel van het automatisch lezen van kentekens of door het registreren van Bluetooth-apparatuur in voertuigen.

Bij een kentekencamera wordt een kenteken gelezen, terwijl bij een bluetooth-detector een MAC-adres wordt gelezen. Voordat de data wordt opgeslagen in een database worden alle gegevens omgezet naar onomkeerbare zogenaamde hashwaarden. Lees de uitgebreide uitleg over bluetooth-inwinning voor meer informatie.

Verkeerscamera's

Voor de videocamera's waarvan de beelden publiekelijk beschikbaar worden gesteld, zoals via de VID-website, geldt dat deze hangen op locaties ver van het verkeer en hiermee niet ingezoomd kan/zal worden opdat individuele personen of persoonskenmerken niet herkenbaar zullen zijn.

Spitsverwachting

do 18 januari (Ochtend)
zeer zware spits

Storm op komst, dus veel hinder op de weg. Hoewel het hoogtepunt van de westerstorm pas aan het eind van de ochtend verwacht wordt, ontstaan ook tijdens de ochtendspits al problemen. Er valt veel regen en het waait al flink: een hele taaie verkeersdag dus.

Bij een zeer zware spits wordt tot 500 km verwacht. Groot deel van Nederland staat vast.

do 18 januari (Avond)
zware spits

Net als in de ochtend verwachten we ook in de avond veel overlast voor het verkeer door het slechte weer. Harde wind, veel regen en de invallende duisternis tijdens de avondspits zijn vaker het recept voor veel incidenten geweest. Met name bestuurders van lege vrachtwagens en voertuigen met een aanhanger moeten extra voorzichtig zijn.

Bij een zware spits wordt tot 350 km verwacht. Naast knelpuntfiles ook veel andere files.